شماره تماس : 09333105658

گلوتاتیون: معرفی کامل این آنتی‌ اکسیدان معجزه‌ آسا

معرفی آنتی اکسیدان گلوتاتیون

گلوتاتیون یک ترکیب شیمیایی مهم است که در بدن انسان، گیاهان، قارچ‌ها و بعضی از باکتری‌ها یافت می‌شود.

اگر این مولکول را به بخش های کوچک تر تقسیم کنیم، در واقع از سه آمینو اسید مهم تشکیل شده است: سیستئین، گلوتامیک اسید، و گلیسین.

این مولکول توسط کبد تولید می‌شود و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان اصلی در بدن شناخته می‌شود.آنتی‌ اکسیدان‌ها موادی هستند که در بدن یا مواد غذایی وجود دارند و به مقابله با آسیب‌ های اکسیداتیو و پیشگیری از آسیب به سلول‌ها و بافت‌های بدن کمک می‌کنند.
باکتری ها، ویروس ها، تشعشعات، مسمومیت با فلزات سنگین، برخی داروها و حتی افزایش سن همگی می توانند باعث اکسیداسیون و متعاقباً تجمع رادیکال های آزاد در بدن شوند. بسیاری از این موارد اجتناب ناپذیر هستند، ولی مکمل های حاوی گلوتاتیون تا حد بسیار زیادی باعث کاهش سرعت این روند آسیب زا و مخرب می شوند.

گلوتاتیون در ساخت و ترمیم بافت، ساخت مواد و پروتئین‌های مورد نیاز بدن و در عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد.

عملکرد های مهم گلوتاتیون در بدن

گلوتاتیون عملکرد بسیار مهم و متفاوتی در بدن دارد. در ادامه به برخی از عملکردهای اصلی این ترکیب اشاره می‌کنیم:

آنتی‌اکسیدان قوی:

 گلوتاتیون به عنوان یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی (مادر آنتی اکسیدان ها) در بدن شناخته می‌شود. این بدان معناست که می‌تواند در مقابل استرس های اکسیداتیو و رادیکال های آزاد از بدن محافظت کند. استرس های اکسیداتیو می‌توانند به سلول‌ها و بافت‌های بدن آسیب بزنند و علائم پیری زودرس را تسریع کنند.

حفظ سلامت سلولی:

این ماده به حفظ سلامت و عملکرد بهینه سلول‌ها کمک می‌کند. این مولکول می‌تواند سلول‌ها را از استرس های اکسیداتیو محافظت کرده و به حفظ سلامت و عمر سلول ها کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی:

گلوتاتیون به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و موجب افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها می گردد.گلوتاتیون به عنوان یک تنظیم کننده سیستم ایمنی، می تواند به ایجاد تعادل فعالیت بین سلول های T و B کمک کند و از بروز التهابات مزمن و بیماری های خود ایمنی جلوگیری کند. همچنین می تواند به مقابله با عفونت های ویروسی و باکتریایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و HIV کمک کند.

حفظ سلامت تنفسی:

گلوتاتیون به بهبود عملکرد دستگاه تنفسی و حفظ سلامت ریه‌ها کمک می‌کند.

مهار فعالیت تیروزیناز:

 آنزیم تیروزیناز در تولید رنگدانه موجود در پوست(ملانین) نقش دارد. گلوتاتیون می‌تواند با مهار فعالیت این آنزیم، به پیشگیری از افزایش تولید ملانین و به سفید شدن پوست کمک کند.

مقابله با سموم کبد:

گلوتاتیون می‌تواند به دفع سموم و مواد زائد و پاکسازی کبد کمک کرده و سلامت کبد را حفظ کند. همچنین به عنوان يك ماده دتوكس قادر است با راديكال هاي آزاد مقابله کرده و آنها را از بدن دفع كند. اين كار باعث مي شود كه كبد بتواند وظايف خود را بهتر انجام دهد و از آسيب هاي ناشي از مواد سمي جلوگيري كند.

حفظ تعادل هورمونی:

گلوتاتیون به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و عملکرد بهینه بدن ایفا می‌کند و اهمیت آن در مراقبت از سلامت عمومی و جلوگیری از مشکلات پوستی بسیار است. این مولکول تأثیر مثبتی بر تعادل هورمون‌هایی مانند انسولین و تستوسترون دارد. به عنوان یک آنتی‌ اکسیدان قوی می‌تواند از آسیب‌های اکسیداتیو که ممکن است به سلول‌های غدد درون‌ریز وارد شود، جلوگیری کند. این باعث حفظ سلامت غده‌ها و فعالیت صحیح آنها می‌شود. همچنین، این ماده به عنوان یک مولکول ضد التهابی می‌تواند التهابات غده‌ای را کاهش دهد.

جلوگیری از پیشرفت سرطان:

یکی از علل اصلی ایجاد سرطان، تغییرات در DNA سلول‌ها است که باعث بروز خطاهای ژنتیکی می‌شود. گلوتاتیون به عنوان آنتی‌اکسیدان و مولکولی با خاصیت ضد التهابی، می‌تواند از تخریب DNA و تغییرات غیرمطلوب در ژن‌ها جلوگیری کند. این ویژگی باعث محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو (که ممکن است به تغییرات ژنتیکی منجر شوند) می شود. این ترکیب نقش مهمی در دفع و تجزیه‌پذیری مواد شیمیایی زیان‌آور دارد و باعث افزایش تخلیه مواد شیمیایی از سلول‌ها و کاهش خطر تجمع آنها در بافت‌های بدن می‌شود.

جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون:

تنظیم عملکرد سیستم اعصاب محیطی:

گلوتاتیون یک مولکول مهم در تنظیم عملکرد سیستم عصبی محیطی (PNS) است. این سیستم شامل عصب‌های حسی و حرکتی موجود در اطراف بدن است که در حفظ تعادل و عملکرد صحیح عضلات و حسگرها نقش دارند. این آنتی اکسیدان به عنوان یک تنظیم‌کننده عملکرد عصبی در PNS عمل می‌کند و می‌تواند از اختلالاتی که به بروز بیماری‌های عصبی منجر می‌شوند، جلوگیری کند.

تأثیر بر میتوکندریها:

میتوکندری اغلب به عنوان کارخانه انرژی در سلول شناخته می شود. این اندامک‌ کمک می‌کند تا انرژی ورودی از مواد غذایی به انرژی قابل استفاده برای سلول تبدیل شود. میتوکندری های سالم نقش مهمی در حفظ عملکرد عصبی و پیشگیری از تخریب سلول‌های عصبی دارند. گلوتاتیون با تأثیر مثبت بر میتوکندریها، می‌تواند به حفظ عملکرد مثبت مغز و جلوگیری از بروز بیماری‌های عصبی کمک کند.

چیست

گلوتاتیون یک مولکول حیاتی در بدن است که در حفظ سلامتی پوست، دستگاه تنفسی و متابولیسم بدن و … نقش مهمی ایفا می‌کند. این ترکیب با توانایی مهار آنزیم‌های مخرب و جلوگیری از اکسیداسیون سلولی، به بهبود کیفیت زندگی و جلوگیری از بیماری‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی آنتی اکسیدان ها و نقش های متفاوت آن در بدن و همچنین گلوتاتیون به عنوان یک آنتی اکسیدان موثر پرداختیم. مجموعه ایران گلوتانکس بزرگترین مرجع آنلاین و اینترنتی فروش محصولات شرکت نکسوس فارمای کره جنوبی به صورت عمده و خرده در ایران می باشد.

برای اطلاع از قیمت، نحوه انجام سفارش ، پرداخت هزینه و یا مشاوره با کارشناسان مجموعه میتوانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید و یا از طریق پشتیبانی واتساپ و تلگرام با ما در ارتباط باشید و ثبت سفارش انجام دهید .

صمیمانه قدردان حضور شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *